Varför välja Förskoletidningen?

Förskoletidningen är en tidning för dig som vill utvecklas och lära nytt – tillsammans med dina kollegor.

Varje nummer har fokus på ett aktuellt ämne som knyter an till arbetet i förskolan och till pedagogernas uppdrag. Vi ger dig verksamhetsnära kompetensutveckling genom artiklar och reportage.

Förskoletidningen ger dig:
• Konkreta undervisningsaktiviteter.
• Material för kollegialt lärande till arbetslaget.
• Praktiska råd och verktyg för hur du kan utveckla din undervisning.
• Tillgång till ett stort artikelarkiv för fördjupning och diskussion. 
• Vetenskapligt och erfarenhetsgrundat kunskapsmaterial för arbetslaget.
• Lärorika och inspirerande reportage från förskolor runtom i landet.
• Lättillgänglig kompetensutveckling av hög kvalitet.

 

Digital & papperstidning

Ett års prenumeration på Förskoletidningen. Tryckt tidning och digital tillgång. Fem digitala konton ingår.

1659 kr

exkl. moms
  • Förskoletidningen i din brevlåda sex gånger i ett år.
  • Inlogg till e-tidningen med aktuella utgåvor och arkiv.
  • Inlogg till forskoletidningen.se med aktuella utgåvor och arkiv.
  • Nyhetsbrev varannan vecka till din mejlbox.
  • Fyra extra konton att dela ut, som ger dina medarbetare tillgång till e-tidningen, forskoletidningen.se och nyhetsbrevet.

Digital tidning

Ett års prenumeration på Förskoletidningen. Enbart digital tillgång. Fem digitala konton ingår.

1195 kr

exkl. moms
  • Inlogg till e-tidningen med alla utgåvor av tidningarna, samt arkiv.
  • Inlogg till Förskoletidningen.se med aktuella utgåvor och arkiv.
  • Nyhetsbrev varannan vecka till din mejlbox.
  • Fyra extra konton att dela ut, som ger dina medarbetare tillgång till e-tidningen, forskoletidningen.se och nyhetsbrevet.

Kompetensutveckling för hela arbetslaget

Förskoletidningen bidrar till din utveckling som barnskötare, förskollärare och rektor och är ett konkret verktyg för kollegialt lärande. För det är så vi lär oss – av och tillsammans med varandra.

Från och med nummer 4 2024 ingår systertidningen Praktiskt Pedagogik i Förskoletidningen, du får det samlat allt i ett. Praktisk Pedagogik är ännu mer praktisk med material för lärträffar, aktiviteter för barnen, specialpedagogiska insikter och verktyg för effektivt ledarskap. Som prenumerant använder du Förskoletidningen som ett verktyg för kollegialt lärande, reflektion och planering. 

Varje prenumeration ger dig, förutom papperstidningarna, fem digitala konton till både e-tidningen och Förskoletidningen.se med ett generöst arkiv av artiklar och reportage, samt Förskoletidningens nyhetsbrev med tips på läsning och nyheter. Som prenumerant kan du dela ut digital tillgång till dina medarbetare.

Om du är bosatt utomlands, kontakta vår kundtjänst på 08-462 26 70 eller forskoletidningen@gothiakompetens.se

Testa FRAI • Din kreativa AI-kollega i förskolan

Upptäck FRAI – den smarta AI-tjänsten skapad för att ge dig stöd och inspiration i förskolan. Med material baserat på Förskoletidningens innehåll kan du enkelt hitta svar och idéer som underlättar ditt arbete i förskolan.

FRAI är helt gratis! Skapa ett konto med din e-postadress och upptäck hur FRAI kan förenkla din vardag. Prova här.

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än? 
Förskoletidningen ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Vi hittar dessvärre ingen aktiv prenumeration kopplad till uppgifterna du angivit

Om du redan är prenumerant

Har du en prenumeration på Förskoletidningen men lyckas inte logga in? Då kan någon av de två nedan förslagen hjälpa dig med detta.

  • Har du inget digitalt konto ännu? Då skapar du enkelt upp ett konto kopplat till din prenumeration för att kunna logga in och läsa alla artiklar.

Skapa ditt digitala konto

Vill du bli prenumerant?

Förskoletidningen ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant