Fånga barnens förändrade kunnande

Dokumentation är nödvändig för att säkerställa att undervisningens innehåll och personalens förhållningssätt blir stöd för barnens utveckling och lärande. Samtidigt är dokumentationen av barns förändrade kunnande en del av det systematiska kvalitetsarbetet som pedagoger ofta uttrycker osäkerhet kring. Med kartläggning och analys kan arbetet bli tydligare.

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen.
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än?
Förskoletidningen och Förskoletidningen Praktisk pedagogik ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Läs fler

Inger Fält

Inger Fält

Förskollärare med en fil.mag. i pedagogik. Har arbetat som skolledare i förskola, grundskola och gymnasieskola och på Linnéuniversitetets rektorsprogram. Arbetar idag som utvecklingssekreterare på Malmö stads förskoleförvaltning.

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen.
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än?
Förskoletidningen och Förskoletidningen Praktisk pedagogik ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Vi hittar dessvärre ingen aktiv prenumeration kopplad till uppgifterna du angivit

Om du redan är prenumerant

Har du en prenumeration på Förskoletidningen men lyckas inte logga in? Då kan någon av de två nedan förslagen hjälpa dig med detta.

  • Har du inget digitalt konto ännu? Då skapar du enkelt upp ett konto kopplat till din prenumeration för att kunna logga in och läsa alla artiklar.

Skapa ditt digitala konto

Vill du bli prenumerant?

Förskoletidningen ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant