Medvetna måltider leder till lärande

Mat och måltider kan integreras i den pedagogiska verksamheten. På ett enkelt, roligt och lustfyllt sätt kan mat användas som material i planerade aktiviteter och leda till lärande. Men för det krävs en väl fungerande organisation och ett tydligt ledarskap, skriver Hanna Sepp.

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen.
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än?
Förskoletidningen och Förskoletidningen Praktisk pedagogik ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Hanna Sepp

Hanna Sepp

Universitetslektor. Forskar om mat- och måltidskunskap i förskolan vid Högskolan Kristianstad. Driver företaget Läromat som utbildar kockar och pedagoger i måltidspedagogik. Kommer hösten 2017 ut med boken Måltidspedagogik i förskolan - ett lustfyllt lärande (Gothia Fortbildning, 2017).

Läsa vidare?

Denna artikel är publicerad i Förskoletidningen.
För att läsa vidare behöver du logga in.

Är du inte prenumerant än?
Förskoletidningen och Förskoletidningen Praktisk pedagogik ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant

Vi hittar dessvärre ingen aktiv prenumeration kopplad till uppgifterna du angivit

Om du redan är prenumerant

Har du en prenumeration på Förskoletidningen men lyckas inte logga in? Då kan någon av de två nedan förslagen hjälpa dig med detta.

  • Har du inget digitalt konto ännu? Då skapar du enkelt upp ett konto kopplat till din prenumeration för att kunna logga in och läsa alla artiklar.

Skapa ditt digitala konto

Vill du bli prenumerant?

Förskoletidningen ger dig inspiration, fördjupning, diskussionsfrågor och övningar – verksamhetsnära kompetensutveckling när den är som bäst!

Bli prenumerant